Tuesday 12 June 2012

Kisah hari ini

12 Jun 2012

Hari ini Adik Anas pergi "OT" lagi. Cikgu Laili yang biasa dengan Anas dah kena tukar dekat Cheras pulak. Cian dia berulang. Ibu pun xsempat nak jumpa dan cakap tq kan. Moga Cikgu sentiasa diberkati dan dirahmatiNYA selalu. Hanya Allah yang mampu balas jasamu. 

So, tadi Anas dapat cikgu baru. Anas pun pandang pelik je cikgu baru dia. Banyak mulut sikit kan dik.hehehe. Suka sembang pasal anak dia. Layan la kita kan.:) Tadi Anas belajar tegakkan kepala. Alhamdulillah. Kepala Anas dah kuat. Ibu pun seronok bila Anas angkat kepala. 
                                                                                                                                                                                            

Anas pandai tengok kamera..Kuat anak Ibu ni:)

Pasni Ibu ajar Anas buat yang Cikgu cakap tadi yer..InsyaAllah dengan izinNYA Anas boleh duduk, berjalan, main dengan Abang Muadz kan.

Masa Ibu nak pergi kerja balik tadi, Abang Muadz menangis sebab Ibu xbawa dia ikut adik tadi kan. Sorry ye abang. Sayu Ibu tengok Muadz nangis tadi. Dah la Ibu kalut nak pergi opis, xdapat Ibu bawa Abang Muadz jalan-jalan sekejap. Nanti petang Ibu kalau sempat kita jalan-jalan jap yer..

Ada benda yang serabutkan kepala Ibu ni. Tidak disangka-sangka Ibu kena saman trafik tadi.Gerrrrrrrrrrrammm..Dahla parking payah nak cari kul 9.00 tadi, balik2 je nampak saman dekat kereta. Ibu dah pusing satu bangunan cari tempat kosong. masih xde. Ibu nak kejar masa tunggu giliran tadi tu yang kalut..huhuhu.Rasa ye diorang ni kena consider parking susah.Kereta banyak dan memang confirm la kebanyakan orang yang pergi hospital memang sakit. Bukannye suka-suka je parking situ..Huhu. Xpelah dik, dah nak kena kan..

So, bila masuk kerja mood tu dah turun. Sangat penat dan demotivated..Macam mana ini nak cari semangat yang makin hilang ni. Rasa ye memang kena pergi Seminar Celik Momz nanti ni. Kan KN..hehhe. Jom la ajak yang lain join. InsyaAllah, sy join KN nanti tau..

Ibu teringat hadith yang dipetik oleh Prof Muhaya dalam fbnya: 

"He who does not thank people does not thank Allah". 

Kesimpulannya:

Ucaplah 'terima kasih @ thank you' pada seseorang walaupun jasanya hanya sekadar menekan lif untuk kita naik. Dalam erti kata lain walaupun kecil, remeh atau simple usaha yang dilakukan seseorang itu pada kita tanpa mengira hubungannya, ringankanlah lidah mengucap terima kasih.. Moga dengan cara ini kita dapat  mendekatkan diri kita untuk berterima kasih pada NYA. Terima kasih Abang PT kerana saman itu:)

No comments:

Post a Comment