Wednesday 24 October 2012

Semalam untuk Ibu..

Semalam Ibu baru tahu Ibu kena terlibat dengan kerja unit lain. Bila dapat tahu tu walaupun xconfirm lag, xde black & white pun lagi, memang Ibu hangin satu badan.Rasa tensen yang amat sangat..Rasa nak nangis dah sebab kerja yang ada pun xhabis2 lagi tambah lak kerja baru yang memang kena siapkan tahun ni jugak..Bayangkan sekarang bulan Oktober then Nov dan Disember....Bila dah kena siapkan hujung tahun ni for sure hujung minggu Ibu kena kacau pastu macam mana kerja yg semakin banyak ni..huhu..memang sangat stress wpun xconfirm lagi.
 
Semalam juga Baba yang ambik Ibu dari tempat kerja. Apalagi dalam kereta Ibu cite habis dengan Baba dengan nada suara yang tensen @ stress..Tetiba Ibu rasa kenapa Ibu nak marah Baba pulak. Cian Baba..heheh..Sebenarnye Ibu stress ye dan tujuan Ibu untuk luahan semata-mata..hehee..Bila dah asyik bercerita tu, keluarla perkataan yang xsepatutnya..Biasalah tengah marah dengan orang yg suka2 nak bagi kerja pd kita,so terkeluarlah B****..Memang Ibu tahu Ibu salah..Ibu pun minta maaf la dengan Baba sebab Baba jadi tempat Ibu hemburkan ketidakpuasan hati ibu..huhu
 
Semalam juga, Baba cakap dengan Ibu, sabarlah..Ini tanda orang percaya yang Ibu boleh buat kerja..Orang percaya dengan kerja Ibu..bla bla bla....Tetiba Baba cakap wanita solehah xcakap benda2 xelok contohnyer B**** ..Sebenarye ayat ni yang buat IBu berfikir 100x..Walaupun Ibu xsengaja nak cakap macam tuh, tapi ayat Baba tu memang melekat sampai sekarang..InsyaAllah..Moga ini yang terakhir untuk Ibu cakap benda2 mcm nih.
 
Terima kasih Baba atas teguran dan nasihat yang sangat menusuk kalbu..
 
 
Moral of the story :
 
Jangan cepat melatah bila dapat cerita yang xpasti lagi hanya sekadar dengar khabar angin sahaja..Kena selalu ingat Allah Istighfar..
 
 

2 comments:

  1. Dah lama tak sebut perkataan B*** tu sbb risau anak terdengar dan mempraktiskan. Lagipun, bila fikir2 balik, bukan salah B*** tu pun atas apa yg berlaku pada kita. Kan? Semuanya dtg dari Allah. Yang baik sebagai ganjaran, yg buruk sebagai dugaan, terpulang kpd kita bagaimana mahu terimanya...senyum sokmo yati :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasala tu bila hati xbersih mulut pun keluar cakap macam2 wpun tahu xsepatutnya dilafazkan..tq yer..

      Delete