Wednesday 14 November 2012

Hari ini

Hari ini kepenatan Ibu bekerja semakin terasa. Banyak benda kena siapkan dalam masa terdekat. Ibu tengah semak Akta ni, dan Ibu kena pastikan siap sebelum 20hb. Antara sebabnya Akta ini dalam SKT Ibu. Bila Ibu fikir balik macam mana la lambat sangat nak siap, rupanya Ibu terlibat macam2 kerja lain. Jadi memang kesuntukan masa. Lepas tu, ada lagi 2 Akta untuk bagi kerja cetakan semula pun xsempat nak semak sebab ada orang xmainkan peranannya...Aduhaiii..Memang makin pening Ibu hari ini.
 
Pagi td sempat Ibu what's app dengan Baba sebab dah tensen sangat pasal kerja..Macam nak menangis pun ada. Then Baba reply..."Sabar yer....". Duhai hati, boleh kah bersabar seketika.
 
Bila Ibu duduk lama-lama, mungkin kesibukan kerja di tempat 'ini' sebagai balasan 'kesenangan' dan 'rilex' Ibu di tempat lama..Mungkin inilah kafarah dariNYA untuk bersihkan gaji Ibu setiap bulan. Mudah-mudahan betul la. Ameennn..
 
Jadi, sekarang ni, Ibu kena kuat semangat untuk buat kerja ini dengan ikhlas..Ibu mohon agar diri ini sentiasa dibimbingNYA..
 

1 comment:

  1. betul tu yati...semua ni proses adapting dan adding more experiences, plus dapat mengurangkan dosa2 silam yg kita x perasan...

    ReplyDelete